اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیمروز

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیمروز

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

با توجه به درخواست اداره کل در تاریخ  1395/02/07 مبنی بر در خواست صدور مجوز عضویت رایگان متقاضیان عضویت در کتابخانه های عمومی که نام آن ها "مهدی"است به مناسبت در پیش بودن نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج)، به اطلاع می رساند در خصوص عضویت متقاضیان  با نام "مهدی" در کتابخانه های عمومی، ضمن رعایت بند 2-16 دستورالعمل عضویت مجموعه دستورالعمل های اداره ی کتابخانه های عمومی مبنی بر دریافت 5000 ریال هزینه صدور کارت، عضویت این عزیزان به صورت نیم بها در روز یکم خرداد ماه سال جاری امکان پذیر است. لذا انجام اطلاع رسانی مناسب در خصوص انجام این فرایند مورد توجه قرار گیرد و از تهیه کردن لیست افراد درخواست کننده خودداری کرده و توجه شود حضور فرد در محل کتابخانه به منظور عضویت در کتابخانه الزامی است.

لازم به توضیح است امکان ورود اطلاعات این افراد فقط در روز یکم خرداد ماه امکان پذیر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۳۰
احسان حیدری


                                       
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۲۸
احسان حیدری

          

اِقراء بِسم رَبِّکَ الذّی خَلَق...

بخوان به نام پروردگارت که آفرید تو را ...تا پیام آور کرامت انسانی باشی و درهم شکننده جهل و نادانی و خرافه و تباهی و آغازگری برای راه رستگاری ....

طلوع خورشید بعثتت گرامی ، ای رحمة للعالمین

                               

                             

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۴۶
احسان حیدری

در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیمروز در سال جاری بر لزوم بومی سازی و اجرای سند سیاست ها و شاخص های برنامه ای سال 95 به عنوان سال خواندن تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ رضا ثریا معاون فرماندار نیمروز در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با اشاره به نام گذاری سال 95 بعنوان سال خواندن از سوی دبیر کل کتابخانه های عمومی کشورخواستار بومی سازی سند سیاست ها و شاخص های برنامه ای این سند جهت اجرا درکتابخانه های این شهرستان شد. وی با اشاره به مفاد سند سال خواندن گفت :باید تلاش کنیم تا کتابخانه های عمومی به پاتوقی برای خواندن و علم آموزی تبدیل شود. ثریا از تمامی دستگاههای فرهنگی شهرستان خواست تا با تشویق همکاران خود به مطالعه و معرفی کتابهای مناسب در راستای افزایش اعضای کتابخانه ها گام بردارند .

معاون فرماندار نیمروز با اشاره به شاخص افزایش کمی و کیفی کتابخانه ها که در سند سیاست سال خواندن آمده است نیز گفت: مسئولین کتابخانه ها باید با همکاری شهرداری در بخش تجهیز و تعمیر  و گسترش فضای کتابخانه ای گام بردارند .

سید احسان حیدری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیمروز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش آماری از جلسات انجمن در سال 94 به تشریح مفاد سند سیاست ها و شاخص های برنامه ای سال 95 به عنوان سال خواندن پرداخت و خواستار همکاری ادارات شهرستان جهت تحقق این اهداف در شهرستان شد. حیدری گفت : در بخش خدمات کتابخانه ای تا کنون علاوه بر برگزاری سلسله نشستهای کتاب خوان ،برنامه های جنبی مانند شب شعر و جلسات نقد و برسی کتاب در کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان نیمروز برگزار گردیده است .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نیمروز با اشاره به اجرای طرح کتاب خوان مجازی از علاقمندان دعوت کرد تا جهت معرفی کتاب مورد نظر خود به پویش کتاب خوان مجازی بپیوندند . وی از اجرای طرح 50 کتاب سال بعنوان یکی دیگر از طرح های نهاد کتابخانه های عمومی در راستای اهداف سند سال خواندن نام برد و ادامه داد در این طرح هر ماه 4 عنوان کتاب بعنوان کتاب های منتخب ماه معرفی می گردند . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۲۴
احسان حیدری

با پیگیری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیمروز صورت گرفت:

پانصد جلد کتاب کمک درسی به ارزش تقریبی صد میلیون ریال توسط کانون علمی آموزشی قلم چی به کتابخانه های عمومی شهرستان نیمروز اهدا گردید. این کتب اهدایی منابع معتبر و ارزشمندی از شاخه های مختلف علوم تجربی، ریاضی و فنی و علوم انسانی بوده و با هدف بهره مندی اعضا بین کتابخانه های عمومی این شهرستان توزیع گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۱۳
احسان حیدری

این سامانه جهت دریافت کلیه شکایات، اعلان‌ها، انتقادات، پیشنهادها و تقدیر کاربران سامانه، از قبیل: مراجعین کتابخانه‌های عمومی، اعضاء کتابخانه‌ها، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌ها در کشور طراحی شده است.
                                            

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۰۶
احسان حیدری